10 نکته مهم هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی مناسب همه دستگاه ها : سهولتی که امروزه می توانیم با آن خرید کنیم، خیره کننده است. خرید تقریباً آنی به یک امر عادی تبدیل شده است، و آیا ما قدردان آن نیستیم! از دیدگاه یک خردهفروش، همه چیز در مورد آسانتر کردن خرید برای مشتریان است. این نقاط تماس مختلفی را پوشش می دهد، اما یک وب سایت دائمی است که از طریق آن خرید می کنند. امروز نیازی نیست در مورد اهمیت یک وب سایت خوب برای یک خرده فروش صحبت کنیم. اما ما باید برخی از ظرافت ها و عناصری را که می تواند تفاوت بزرگی در موفقیت فروشگاه آنلاین شما ایجاد کند، بررسی کنیم. یکی از زمینه هایی که به طور خاص باید در نظر گرفت نحوه دسترسی به وب سایت شما است. امروزه خرید از طریق دستگاههای دستی شخصی امری عادی است که از طریق تلفنهای هوشمند، تبلتها و بسیاری از اشکال دیگر فناوری برای راهاندازی انجام میشود.
کاربران هنگام خرید از طریق دسکتاپ و دستگاه تلفن همراه ، مرور می کنند و رفتار متفاوتی از خود نشان می دهند. یکی از تفاوتهای اصلی اندازه صفحهنمایشهای مورد استفاده در سایتهای تلفن همراه است، در حالی که عناصر دسترسی مانند اندازه متن و روشنایی عواملی هستند که درک و پیادهسازی مؤثر نسبت کنتراست را مهمتر میکنند. این امکان ایجاد یک طرح جامع را فراهم می کند.
1- طراحی را با در نظر گرفتن موبایل شروع کنید
هنگام طراحی یک وبسایت جدید یا طراحی مجدد یک وبسایت موجود، ما از شروع از طریق تلفن همراه حمایت میکنیم و سپس به پیشرفت تدریجی در اندازههای دستگاههای بزرگتر نگاه میکنیم. شانس این است که بخش قابل توجهی از پایگاه کاربران شما به هر حال از دستگاه های تلفن همراه استفاده کنند، اما متناسب کردن ایده ها و سبک طراحی شما در محدودیت هایی که موبایل ایجاد می کند به شما امکان می دهد ایده های طراحی خود را به طور موثر در فضای دسکتاپ و لپ تاپ گسترش دهید. انجام این کار آسانتر از معکوس است، جایی که عناصر را حذف می کنید و در نتیجه UX را به طور بالقوه محدود می کنید.اگر از پلتفرم های آماده مانند فروشگاه ساز اوژن استفاده می کنید نباید نگرانی بابت موبایل فرندلی بودن آن داشته باشید، چون این پلتفرم ها از ابتدا سازگار با موبایل طراحی می شوند ، اما اگر از دیگر پلتفرم ها برای فروشگاه اینترنتی استفاده می کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید:
2- از داده ها استفاده کنید
مانند هر تصمیم دیگری برای طراحی، ما احساس می کنیم که استفاده از داده ها بهترین راه برای اطلاع از انتخاب شما است. یک رویکرد مبتنی بر داده به شما امکان می دهد تا عادات و خواسته های خاص بازدیدکنندگان سایت خود را برآورده کنید. ابزارهایی مانند Google Analytics و Hotjar می توانند بینش عمیقی در مورد نحوه استفاده افراد از سایت شما ارائه دهند. این به شما این احساس را می دهد که بهترین راه برای تامین این موارد از طریق طراحی کلی سایت و نقاط تماس خاص شما وجود دارد.