برنج چه ویتامین هایی دارد؟

برنج حاوی ویتامین B1، B2، B3، B6، B9، K و E است. ویتامین های کمی در برنج وجود دارد، از جمله ویتامین های E، K و B. برنج قهوه ای حاوی مقادیر بیشتری از این ویتامین ها نسبت به برنج سفید است. برنج حاوی ویتامین B1، B2، B3، B6، B9، K و E است. برنج ایرانی معمولا منبعی غنی از تمام ویتامین ها است.

برنج سفید و قهوه ای

بهترین راه برای درک تمایز بین برنج سفید و برنج قهوه ای، درک تمایز بین غلات کامل و غلات تصفیه شده است. به گفته توبی اسمیتسون، متخصص تغذیه ثابت شده و دارای مجوز و سخنگوی ملی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی در ShareCare، غلات کامل عمدتاً از 3 قسمت تشکیل شده اند.

سبوس لایه بیرونی سخت روی دانه است، بخشی که از آن محافظت می کند. توجه داشته باشید که سبوس با پوسته یکسان نیست. پوسته پوشش بیرونی واقعی غلات است و هم برای غلات کامل و هم برای غلات تصفیه شده برداشته می شود. با این حال، سبوس لایه ای درست زیر پوسته است و در غلات کامل حذف نمی شود. این منبع غنی از مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

جوانه هسته غلات است و اغلب سرشار از مواد مغذی مختلف مانند چربی، پروتئین، کربوهیدرات ها، آنتی اکسیدان ها و بسیاری دیگر از ترکیبات مفید مختلف از جمله بیشتر ویتامین های موجود در برنج است.

آندوسپرم از نظر اندازه بزرگترین بخش دانه غلات است. با این حال، تقریباً به طور کامل از کربوهیدرات های نشاسته ای تشکیل شده است و فقط مقدار کمی پروتئین دارد. در واقع، محتوای بالای نشاسته برنج اغلب یکی از مضرات برنج در نظر گرفته می شود.

تفاوت اصلی بین برنج قهوه ای و برنج سفید این است که برنج قهوه ای یک دانه کامل است که دست نخورده باقی مانده است. هم جوانه دارد و هم سبوس. بنابراین، نسبت به برنج سفید دارای محتوای غذایی بیشتری است و حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و فیبر است.

از طرف دیگر برنج سفید از بیرون سبوس و از داخل جوانه آن پاک شده است. بنابراین، مغذی ترین جزء خود را از دست داده است. این کار به این دلیل است که برنج سفید می تواند ماندگاری طولانی تری داشته باشد، طعم بهتری داشته باشد و کیفیت پخت بهتری داشته باشد..