برای جلوگیری از چاقی برنج بخورید !!

 برای کاهش وزن از بین این 4 نوع انتخاب کنید. ما ایرانی ها برنج را دوست داریم، این غذای اصلی ماست و به غذاهای خوشمزه، خاکی و معطرمان بر پایه برنج افتخار می‌کنیم. این فقط در ایران نیست، برنج غذای اساسی در بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی است و ستون فقرات جامعه کشاورزی ما است که به شکوفایی اقتصاد کمک می کند. حتی خرید برنج ایرانی ارزان نیز از خوردن برنج های پرضرر هندی و پاکستانی بهتر است.

برنج قهوه ای :

برنج قهوه ای برای کسانی که امیدوار به کاهش وزن هستند توصیه می شود. برنج قهوه ای سرشار از فیبر رژیمی است و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به ازای هر 100 گرم، 111 کالری دارد. اگرچه در مقایسه با برنج سفید ممکن است کمی زمان بیشتری برای طبخ آن باشد، اما آن را برای کاهش کلسترول بد، بهبود سلامت روده، مقادیر کافی ویتامین B و جلوگیری از خطر سکته مغزی، بیماری قلبی، دیابت نوع 2، اصلی خود قرار دهید.

برنج سرخ :

برنج قرمز از نظر رنگ کاملاً شبیه برنج قهوه ای است اما یک رقم کم فرآوری شده است. این نوع برنج سرشار از منگنز و آنتی اکسیدان است و برای افراد دیابتی و چاق به شدت توصیه می شود. مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم برنج قرمز برای کسانی که از آسم رنج می برند بسیار مفید است زیرا گردش اکسیژن را بهبود می بخشد.

برنج سیاه :

برنج سیاه ممکن است یک نوع محبوب در هند نباشد، اما این روند رو به افزایش است. این برنج که به نام برنج وحشی نیز شناخته می شود، پولیش نشده است و انباری از فولات، روی، فسفر، نیاسین و ویتامین B6 است. این یک سم زدایی طبیعی است که سرشار از فیبر است و از خطر ابتلا به دیابت و چاقی جلوگیری می کند.

برنج بامبو :

برنج بامبو محصول کمیاب است زیرا هر 40 سال یکبار برداشت می شود. درست است، بیشتر در مناطق تپه ای توسط جامعه قبیله ای رشد می کند و ماده مخفی آنها برای حفظ سلامتی است. این برنج دارای شاخص گلیسمی پایین و سرشار از ویتامین B است، این برنج که از شاخساره بامبو در حال مرگ کشت می‌شود، به عنوان یک داروی معجزه‌آسا برای کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند، عمل می‌کند.